Saturday, August 27, 2005

思いがかさなるその前に... translated

I know enuwy would love this song! And I guess this reminds me of something in my past, as it's meant to be. I think at some point, I was so fortunate to have found a friend who sat next to me on the lawn and shared this moment with me. We looked ahead into the future, mindful of the God of Fortune with his hair only in front, never realizing that we were on the brink of Change until we were over the edge...

Before the Sentiments (Thoughts, Memories) Pile Up...
Hey, I wonder if you're next to me thinking about that type of thing
Grab hold of my hand tightly before those thoughts build up

Even if there's sad rain in the blue sky
That is reflected in your eyes
In times like that, I just remember
That today we laughed
When I look at you with your shoulders slumped
The one who is taken away is me
Sometimes I just don't understand
But I'm saved
You can grasp a rainbow in the palm of your hand
Let's go and search for
La, la, la, your song

Hey, I wonder if some day you will forget all about me?
When that happens, I wonder if I'll be able to really smile as I wave my hand to you?
Hey, I wonder if you're next to me thinking about that type of thing
Grab hold of my hand tightly before those thoughts build up

No matter who I'm with, I'm completely alone
Sometimes I bite my lip
I come back to this place again
Let's look up to the same sky, without saying anything

Tears and wounds become my treasures
I'll go and sing
La, la, la a song only to you
Hey, I wonder if some day you will forget all about your dreams?
When that happens, I wonder if we'll be able to face one another without averting our eyes?
Hey, I wonder what I can do for you like this?
They're just thoughts that aren't put into words, grab hold of my hand tightly
Grab hold of my hand tightly

思いがかさなるその前に...
ねぇ そんな事を隣でキミも思ったりするのかな
思いが重なるその前に強く手を握ろう

君の目に映る青空が
悲しみの雨に滲んでも
そんな時は思い出して
笑い合えた今日の日を
肩を落とす君を見る度に
連れ出すのは僕の方なのに
時々わからなくなるよ
僕が救われてるんだ
その掌は虹も掴めるさ
キミだけの歌を
ラララ探しに行こう

ねぇ いつかキミは僕のことを忘れてしまうのかな
その時はキミに手を振ってちゃんと笑ってられるかな
ねぇ そんな事を隣でキミも思ったりするのかな
思いが重なるその前に強く手を握ろう

誰といても一人ぼっち
唇噛み締める時には
またここにきて同じ空を
何も言わずに見上げよう

涙も傷も宝物になる
キミだけに歌を
ラララ歌って行こう
ねぇ いつかキミは君の夢を忘れてしまうのかな
その時は瞳逸らさずにキミと向き合えるのかな
ねぇ こんな僕はキミの為に何ができるのかな
言葉にならない思いだけ強く手を握ろう
強く手を握ろう

No comments: